Ledig dag

Idag vart jag ledig för vi skulle ner till "kommun" huset och fixa papper. Vart tidigt idag, men ner kom vi iaf efter att ha åkt efter quad (4 hjuling med skoter dynor under hjulen =P ) så var vi dyngsura, men kul var det.

Fixade foton, och jag såg verkligen ut som en död person =P Efter det så åkte vi upp igen, men hoppade av vid Shiferbahn ( en gondol) och dom andra fortsatte till restaurangen. Planen var att ta mig till Davosmed Shiferbahn och sen tåget (utan skidor). Shiferbahn gick juh bra, mne fy fan av rädd jag var där uppe i luften. Sen var det tåget, hoppade på det och sen kom vi till en station och jag trodde att tåget skulle fortsätta ner men ack vad fel jag ahde så vi åkte upp igen och sen fick jag åka enr igen och byta tåg.
Efter 1 tim var jag nere i Davos, lyckades hitta MIgros ( supermarket) och gick dit en sväng och handlade massa godis o annat som jag behöver. Sen skulle jag fixa migg säsongs liftkort, det vart en lång historia.
Enligt Josefine skulle jag bara visa upp det röda kortet vi fått från kommunhuset om att vi var bosatta i Conters. Så enkelt var det inte direkt, utan först skulle jag pröjsa 650 franc för liftkortet, förklrade att jag skulle få det gratis eftersom jag var bosatt i Cnters. Då kunde dom helt plötsligt inte fixa det utan jag avr tvungen att ta mig till Gotschebahn vlket är helt hopplöst utan skdior, men till slut fixade dom det och jag kom förbi spärrarna för att ta ig hem igen.

Väl nere vid Shiferbahn så var jag tvungen att gå nästan 1 km uppför pisten, brant var det och halt, det tog ju inte direkt 10 min utan snarare 25 min, med lite vilopauser. Var strålande sol så det vart jäkligt varmt. Sen vart det raka vägen in på rummet, kollade på film och somnade fort.

Josefine väckte mig och berättade att jag skulle jobba imorgon för att få jobba både med Helmut och Alex, så jag fick lära mig hur det skulle vara. Tydligen hade dom fixat ett bra system nu så det skullebli lite lättare för oss. Sen imorgon kväll så ska vi ner till en restaurang en bit ifrån oss och käka middag med alla som jobbar/bor på dom andra restauranger här runt omkring, så det blir lite folk iaf och kul o frå träffa alla så man kanske lär känna lite andra människor oxå.

Så det har varit en rätt trevlig dag, vill inte åka skidor denna vecka då jag känner mig lite sjuk, så tar det lugnt så jag inte blir dunder förkyld istället.

Inga kort vart det då jag inte hade ngon kamera med mig, men det kommer nog det med =)

F.ö så fick jag drick från i lördags och i måndags, 47 CHF, helt okej. Men då vart dte extra mycket från i lördags. Dom brukar ligga på runt 300 CHF/mån i dricks =)

Kommentarer
Postat av: Conny

Jag du fick en arbetsam dag och en upplevelse vad jag förstår. Nu har du ju fått skidpasset så att du kan börja åka skidor. Men ta det försiktigt och åk inte ensam. Förresten har jag varit upp och fixat lägenheten nu. Ska lämna över den sen jag pratat med Hasse Kram

2008-12-17 @ 21:20:44
Postat av: Anonym

Jag du fick en arbetsam dag och en upplevelse vad jag förstår. Nu har du ju fått skidpasset så att du kan börja åka skidor. Men ta det försiktigt och åk inte ensam. Förresten har jag varit upp och fixat lägenheten nu. Ska lämna över den sen jag pratat med Hasse Kram

2008-12-17 @ 21:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0