Kort från stället



Vår skjuts upp till restaurangen, 2 sittplatser och vi var 5 pers inkl. föraren, lite trångt men trevlig iaf =D



Utsikten från mitt rum och fönster =)



Min säng och mitt fönster. Rummet är hemtrevligt och det är bara jag och Helmunt (andre kock) som har element i rummet alla andra får klara sig med den uppvärmningen som vi eldar med ved me =P



Restaurangen och des underbara utsikt (taget av mig, inte från internet =P )
Det finns ett hus bredvid, där en familj bor ÅRET RUNT! =O



Marcus och Erik leker uppe på berget i djup snön under våran foto session =)



Helt otroligt vackert här. Bergen i Sverige går inte ens att jämföra mot dessa.

Den som känner för att vilja skicka något till mig kan göra det på denna andressen, ni behöver juh inte skicka dom största paketen ni kan hitta ;)

Emelie Elf

Berghaus Alte Schwendi,

Schwendi 118

7241 Conters i.P.

Switzerland


Kommentarer
Postat av: hanna

HAHA nerå.. jag ska behärska mig så de blir inga stora paket:P inte hårda heller:P HAHA

2008-12-14 @ 22:06:20
URL: http://.hannahjac.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha =P Va bra =)



Kul att du kikade in här, coh jag får se att du lever och att någr aiaf läser min blogg. Fats ja det ser jag juh via räknaren, en hel del som kollar den iaf =)

2008-12-14 @ 22:29:51
URL: http://ecco87.blogg.se/
Postat av: Conny

Det var ju otroligt. Att skotern bran upp och ni fick åka pistmaskin upp, det blev ju ett litet äventyr.

Nåväl jag trodde inte att du skulle få uppleva något sånt här vackert när du kom ner. Det är nog få som har den utsikten från sin arbetsplats och sitt rum.

2008-12-15 @ 13:22:11
Postat av: A-B Nilsson

Hej Emelie

Du känner inte mig men jag fick tips om den här bloggen. Tänk vad fint det är och vad du är stark att dra iväg själv så långt hemifrån. Det skulle inte mina barn göra fast jag önskade att dom var så modiga. Du har valt helt rätt yrke för att kunna se sig om i världen. Restaurangbranschen är hårt arbete med mycket bra lön om man jobbar för det och med en stor möjlighet för dig. Du har tagit ett stort kliv ut i världen och det kommer att belönas det har du nu bevisat. När du är hemma igen så har du så mycket erfarenheter med dig. Det är bara att jobba på för kockar behövs och är efterfrågade varhelst i världen du väljer. Så jobba på slit med glödande energi det belönas alltid det kommer du att få se. .

Lite avudsjuk blir man när du visar de fina bilderna och då längtar tillbaka ut i världen. Från en som var/är kock ibland.

Ps. Ska hålla koll på bloggen och se hur det går för dig

2008-12-15 @ 16:06:24
Postat av: Marielle

Men va fint det är!

2008-12-15 @ 18:33:40
URL: http://elleirams.blogg.se/
Postat av: Emelie

A-B Nilsso, kul att andra än familj/släkt och vänner har hittat hit =) Jo, jag har valt helt rätt yrke för att kunna se mig om i världen. Här i schweiz är det otroligt bra betalt som oerfaren kock jämfört mot i Sverige, skiljer ett antal 1000-lappar.

Det är otroligt vackert här, skönt att kunna stå och laga mat o bara kolla ut på den underbara utsikten =)



Håll gärna koll på bloggen, kanske tipsa dina barn om denna blogg så kanske dom oxå vågar sig ut senare =)



2008-12-15 @ 21:25:24
URL: http://ecco87.blogg.se/
Postat av: Emelie

A-B Nilsson, kul att andra än familj/släkt och vänner har hittat hit =) Jo, jag har valt helt rätt yrke för att kunna se mig om i världen. Här i schweiz är det otroligt bra betalt som oerfaren kock jämfört mot i Sverige, skiljer ett antal 1000-lappar.

Det är otroligt vackert här, skönt att kunna stå och laga mat o bara kolla ut på den underbara utsikten =)



Håll gärna koll på bloggen, kanske tipsa dina barn om denna blogg så kanske dom oxå vågar sig ut senare =)



2008-12-15 @ 21:26:55
URL: http://ecco87.blogg.se/
Postat av: eliiin

fan vilken utsikt då. kan inte du skicka en biljet till mig så jag kan komma å hälsa på dig? haha ;) saknar dig väldigt mkt! <3<3<3<3

2008-12-20 @ 00:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0