Julafton imorgon

Internet är så fruktansvärt dåligt just nu, man blir utslängd hela tden så därför har jag inte bloggat på ett tag.

Igår var n kaotisk dag, det är milt sagt egentligen. Allt gick verkligen åt helvete och vi hade nästan över 1-1½ tim vänte tid på maten, tom med en soppa =O

Idag gick det betydligt bättre, jag gjorde en skit bra mice an place (förberedelse) i kallköket och den höll faktiskt hela dagen, var bara lite sallad och ägg till varmköket jag behövde gå och hämta. Tycker det flöt på bra, även fast kökschefen ibland vart sur för att jag inte hörde vad han sa, inte så lätt när han står och pratar med andra kocken på tyska för att sedan byta och skrika ut vad som behövs. Fast han gjorde lite fel oxå, fick ibland aldrig reda på vad det var för dressing till salladerna mm. Men i övrigt tyckte vi alla att det flöt på riktigt bra faktiskt. Fick beröm av Stef och kökschefen för att jag gjorde ett bra jobb och att jag hade förberett mig bra.

Fick ett paket från pappa idag som Nici kom med, som innehöll lite tidingar och 3 julklappar =)  Sen fick jag reda på att jag har fått ytterligare ett paket idag, så antingen är det snusen eller paketet från älsklingen. Har förresten beställt snus via en hemsida som skickar till Schweiz (o resten av världen, super), så det art 3 stockar för alldeles för mycket pengar (frakten kostade bara den 250 kr), men snusen var väl till billigare pris än om jag skulle köpt det i Sverige.

Imorogn är det julafton, ingen av oss som jobbar tycker det känns som julafton imorgon. Eftersom vi alla är vana att fira med familjen coh släkten, inte med helt främmande (nästan) människor och i ett helt annat land. Vi kom tom inte på om det var tisdag eller torsdag idag, efter många om coh men listade vi ut att dte var tisdag och att julafton var på onsdag =) Här har man verkligen noll koll på dagarna då alla dagar ser likadana ut.  Men vi har fått upp en STOR julgran, som dom tom var tvungen att kapa 1 m på för att få in den i restaurangen. Lite julpynt och sådär, så nu är det julstämning.

Så imorgon blir det Christmas party, eller iaf en lite finare middag och julfirande. Lena har tom gjort hemgjord risgrynsgröt idag som vi ska ha till frukost *mums*
Så imorgon blir vi många då Josefins familj kom idag (3 st i förrgår), så dom är 8 pers, sen Nicis familj är dom 6 pers, sen är vi som bor här 8 pers, även dom som bor i byn stannar kvar och dom är 4 st så totalt blir vi runt 26 pers. Det är verkligen en hel del folk, men kul kommer det nog bli. Sen ska jag öppna alla paket imorgon, nyfiken på vad det kan vara i dom =)

Ska snart ta och sova, läsa lite svenska tidningar och boken jag har börjat på. Det blir nog en del att göra imorgon så det är bara till och vara på alerten.

Skriver mer senare och förhoppningsvis lite bilder nu när Josefins syster har köpt batterier åt mig. Haha, det går inte åt mycket pengar här heller, Hade samma summa kvar på kontot (tills jag köpte snusen) som jag ahde samma dag som jag anlände hit, inte gjort av med en krona. Vill vi köpa något får vi antingen leja någon som bor i byn eller ta våra skidor/skor coh ta oss till Klosters eller Davos =)

Men vi hörs!

Kommentarer
Postat av: eliiin

GOD JUL kusse! <3<3 hoppas du får en bra julafton =) pussar<3<3

2008-12-24 @ 12:40:23
Postat av: Conny

Hej Stumpan

Hoppas du haft en god julafton och att du har det trvligt. Var upp till far o mor idag och åt jullunch men mor hos far. Den var helt OK. När jag for hem vid 17 snåret körde jag på en älg som dog. Den kom flygande upp från diket och upp över motorhuven och in i rutan så det var den bilen det. Men det finns ju fler att få tag i. Jag klarade mig helskinnad och är hemma nu så du behöver inte vara orolig.

God jul och kram på dig

2008-12-24 @ 20:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0