Jobbat idag

Idag vart det jobb. Försov mig på morgonen då klockan var inställd på ljudlöst. Men ingen störra fara, den andra kocken hade inte kommit och frukosten var inte gjord så. Käkade lite tillsammans emd dom andra, sen var det dags att börja jobba. Gjorde i ordning lunchen så det fanns till kaske 20 pers.
Vid 11 så vällde det in folk, och det var mindre kaotiskt. Hade ingen aning om vad jag skulle göra eller var jag skule börja emd alla bongar som vällde in. Tillslut kom Nici och hjälpte oss med att få ut all mat, serveringen var även den rätt kaotiskt. Men ut kom maten ochd et vart väl ka nske 80-90 mat.

Sen vart det 1½ tim rast och sen började jag igen. Lagade middag till Alex (kökschefen) och hans föräldra o resten av personalen. Vart en riktigtfin buffé med massa gott kallskuret kött ( rohnschinken,büffelfleisch, coppa, saltiz osv).

Men men.

Hehe, inatt beställde jag blommor och en Nalle till Staffan som levererades idag. Inte billigt, men det är han helt klart värd, den underbaraste människa som finns, att han ens är villig och orkar vänta på att jag kommer hem är ett under. Så jag hoppas blommorna vart fina, han vart iaf väldigt överraskad av det, tror jag =)

Imorgon ska vi gå till typ kommunhuset och fixa uppehållstillståndet och liftkortet. Sen skulle jag behöva åka ner till affären, men då får det bli på skidor både ner och upp igen.

Nu ska jag surfa lite, har tyvärringa nya kort då jag jobbat 8-21 så har inte hunnit knäppa något. Men kanske återkommer med lite kort imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0