Alte Schwendi - Första dagen

Efter många om och men har jag iaf fått igång internet, men blir utslängd hela tiden. Kan inte sätta mig närmare routern heller eftersom det är 50 pers här på opening party =)

Har jobbat 15 tim idag så fötterna är rätt slut måste jag säga. Men det har faktiskt varit kul, har fått göra lite olika saker, inte bara hacka grönsaker. Kökschfen är riktigt trevlig och väl digt pedagogisk, så jag har lärt mig en hel del idag. Vi är 3 kockar inkl. köks chefen, han pratar engelska men inte den andra så jag är så illa tvungen att lär amig tyska. Några ord har jag snabbat upp men inte så det går att sätta ihop i meningar. Josefine (ägaren) lärde sig bra tyska på 2 mån, men då jobbade hon med endast tyskar. Men jag ska vl lära mig jag med =)

Igår var verkligen en rolig dag. Efter att jag hade träffat grabbarna så sprang vi runt och letade tåget, problemet var att vi inte hade hittat biljett kiosken så dom fick springa iväg och kolla, tillbaka kom dom med biljetter som avsåg en resa som gick 1 tim senare, så vi satte oss o käkade lite.
Sen tog vi tåget till Zürich tågstation, där hade vi 50 olika spår att välja på och bara 6 min. Efter mycket om coh men hittade vi iaf en skylt som visade vart vårat tåg till Landquart gick, upp på det med alla väskor och hitade sittplatser bredvid en bakgull kille, som hällde ut kaffe över oss, haha.
Sen i Landquart hittade vi tåget på en gång (bara 7 olika spår att välja på, men dom låg rätt ologiskt till). Väl framme i Klosters så sotd vi som några ån och kolalde oss omkring, ingen Josefine syntes till däremot kom en tjej och pratade med oss. Det visade sig att deras låne skoter hade brunnit upp helt och hållet så dom var tvungen att fixa det först.
Efter en stund kommer en kille som jobba rpå restaurangen och bor bara en bit ifrån, så vi vandrar ditåt och väntar tålmodigt på skjutsen till restaurangen.
Efter 1½ tim väntan så kommer Nici (ägare oxå) och ska köra oss till Shiffer där vi sedan på något sätt ska ta oss till restaurangen, antingen gå 15 min eller få skjuts på något sätt. Den vägen var inte att leka med, väldigt smal, snöoig och krockig, efter en tur på 30 min avr vi uppe till Shiffer. Där väntade vi på att Josefine skulle ringa och tala om hur det skulle bli med att ta sig till restaurangen. Efter många om och emn så ska vi få skjuts av en pistmaskin. 6 väskar och 5 personer (inkl. föraren), det var trång, guppigt och gjord eont i arslet men kul hade vi. Haha, kan juh skryta med att jag åkt pistmaskin iaf =P

Väl uppe så blev det till att välja rum, tog det största rummet med bästa sängen (ingen ville ha det). V bor helt själva oxå, så det är skönt att slippa dela rum. Åt lite soppa och sen var det säng dags. Sov som ens tock och upp skulle vi kl 7.

Så uidag har varit en riktigt lång dag, vi hade lite rundvandring och fick en jäkla massa kläder ( som var skit små i stl).. Sen var det dags för jobbet, svårt ibörjan men allt flöt på problem fritt och vi hade mycket att göra på lunchen. Sen var det opening party och massa kompisar till Josefine och Nici kom (dom är fortfarand kvar). Vi tog oss en tequila innan middagen för gästerna allt för att vara på topp sen bar det iväg. Massor att göra och jag vart klar kl 23.
Massa trevliga människor är det här och jag trivs faktiskt alldeles ypperligt (än så länge), dom är väldigt snälla och skämtar mycket så man har aldrig tråkigt på jobbet.

Men visst saknar jag alla hemma, framförallt älsklingen. Men sånt är livet, detta kommer bli roligt och det blir ännu roligare när jag kommer hem =)


Kort kommer så fort jag tagit dom, jag ahr en ganska bra utsikt från rummet, och från köket ska vi inte tala om. Underbart vackert här måste jag säga.
Saknar er allla!

Puss på er! =)


Kommentarer
Postat av: Conny

Hej

det var ju bra att du har fått igång maskinen så att man kan kommunicera. Här är det snöigt och lite kallt, var i väg och hämtade en gran på skogen, Snön gick upptill låren. det hade kanske varit idé att ta skotern eller skidorna på sig, men man fick ju sig en ordenligt träningspass. Har tittat på bilden från restaurangen och jag kan förstå att det måste vara en sagolik utsikt.



Det vore kanske inte så dumt att bättra på tyskan,Du kan ju franska men det kanske inte blir helt rätt. Men att kunna ett fjärde språk är ju bra. Nu skall jag gå ner och titta på skidtävlingarna från Davos. Jag får väl kolla uppemot bergen/trädgränsen. Ha det bra Kram

2008-12-14 @ 17:14:33
Postat av: Conny

Hej

det var ju bra att du har fått igång maskinen så att man kan kommunicera. Här är det snöigt och lite kallt, var i väg och hämtade en gran på skogen, Snön gick upptill låren. det hade kanske varit idé att ta skotern eller skidorna på sig, men man fick ju sig en ordenligt träningspass. Har tittat på bilden från restaurangen och jag kan förstå att det måste vara en sagolik utsikt.



Det vore kanske inte så dumt att bättra på tyskan,Du kan ju franska men det kanske inte blir helt rätt. Men att kunna ett fjärde språk är ju bra. Nu skall jag gå ner och titta på skidtävlingarna från Davos. Jag får väl kolla uppemot bergen/trädgränsen. Ha det bra Kram

2008-12-14 @ 17:18:15
Postat av: Emelie

Jo, internet funkar. Men går inte att ringa med Skype, för dålig mottagning.Internet går via en satellit, så allt är skit segt verklïgen så det får bli internet mestadels.



tyskan ska jag väl kunna klara rätt bra, lär mig grejjor hela tiden och frågar vad allt heter på tyska. Förstår lite, men Schweizer-tyskan är så grötig, dom prtara snabbt och kortar av orden.



Ska förska ladda upp bilder nu, men går segt som fan =)

2008-12-14 @ 20:43:30
URL: http://ecco87.blogg.se/
Postat av: Conny

Har du fått igång Skype abonnemanget ännu. Det var ett 018 nr som har ringt men vill inte ringa tillbaka då jag inte vet om det är du.

Jag Åker upp på onsdag och fixar klart med lägenheten. Du är väl trött nu efter en sånt långt arbetspass. Sovgott

2008-12-14 @ 21:29:36
Postat av: Emelie

Det funkar men är jätte dålig mottagning så det går praktiskt taget inte att använda tyvärr =(

Det går att prata men ibland hörs man knappt och det blir fördröjningar, dock hör jag jätte bra. Däremot om du inte vill att ajgs ka få hög telefonräkning så kan du få nummret som går till restuarangen så kan du rinag efter kl 20 på vardagarna för då är jag alltid här uppe och en hel del andra med.

2008-12-14 @ 22:37:49
URL: http://ecco87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0